sobota 9. srpna 2008

Český ráj

Po delší době bych se rád podělil o jednu akcičku ... Jedná se o návštěvu českého ráje, za účelem masochismu zvaného turistika a lezení ... Není možno přesně říci co převažovalo, pokud jako primární aktivitu nebereme spaní ...
Náš počet se v průběhu akce dynamicky měnil, začínali jsme na šesti já, ( nelezci ketča,chláma,migi) Pip a Bezďa, dále k nám přibili Smrt s Magdou a Bára s Kubou...
První výstup na Hrubé skále za 7b jsem totálně nezvládl a po dvou metrech vzdal...
V dalších dnech už se naštěstí dařilo lépe ... Z hrubé skály jsme se tedy přesunuli přes rybník a trosky do prachovských skal ... Mimochodem stopem, ještě více mimochodem jsme chytli čtvrté auto.
V Prachovských skalách jsem strávili tři krásné dny, ve kterých jsem se ve svém lezení posunul zase o úroveň a o pár metrů výše ...
Můj první výstup zde, byl pouze za 4, na šestimetrovou věžku, další výstup za 5, na zhruba 12metrovou věž ... Pak následovalo asi dvouhodinové hecování a příprava na výstup na nejvyšší věž prachovských skal, Mnicha ... Po dlouhém přemýšlení jsme se tedy s Kubou vydali na tento náročný výstup za 7a po východní hraně a dále manželskou spárou navrchol ...
Kuba zvládl tento výstup bez větších komplikací, zato já jsem měl velké problémy ... Do posledních dvou metrů spáry to šlapalo bez větších problémů ... Začalo mi natejkat asi poslední dva metry spáry, na kterých jsem přešlapoval zhruba 15minut, ve kterých jsem se mimo jiné marně snažil zrušit erární smyčku, což mi na síle moc nepřidalo... Pak jsem se přes spáru nějak vysýpal a vyběhl navrchol ... To byl doposud můj nejcenější výstup na skálu ... Tím končilo lezení pro tento den... dále už se jen chlastalo a žralo ... Další den jsem znovu vyběhl 12metrovou věž za 5 a nově jsem přidal dlouhý kamerovaný výstup spáro-komínem na orla za 4c ... Částečně jsem také vylezl Pavlíkovu cestu za 4, u které jsem zůstal sedět těsně před vrchlovem na nezajištěné terasy z důvodu nedostatku času ... Téměř po tmě jsem slanil dolů a znovu jsme šli spát ... Poslední lezecký den to pro mě byla jediná cesta... Ta byla v zatracených skalách a byla za 6a ... krásná 15metrová věžka, bohužel, s né příliš luxusním slaněním, tuto cestu tedy vybíhá první Pip, po něm já a ihned po mě dobíhá magda, se kterou slaňuji dolů ... Naproti mě, se na další věž snažil extrémě těžkou pětkou vysápat Elda, bohužel neúspěšně ... Následně po něm to zkoušel Bezda, ten už však uspěl... Nahoře jsme uvažovali o natažení lana mezi dvěma věžěmi a přelezení.
Tento nápad nám však s postupem času přišel nebezpečný a tak jsme ho raději zavrhli ... Po tomto výstupu jsme se přenusuli k níže položenému rybníku, kde jsme strávili celý den a dlouhou noc ... Další den jsme si prošli město Jičín a jeli jsme domů ...

... Rozsáhlejší článek a popis celé akce bude nejspíše na ho-vsetin.com
... Fotky jsou dostupné zde: http://skautvm.rajce.idnes.cz/cesky_raj_3.-8.8.08/
...

... Eda

Žádné komentáře: